2009. november 16., hétfő

Beleolvashattam a naplójába 2.

(1.)
Az állomásról jöttek. Bécsből érkeztek, ahol a kutya 40 000 schillinget nyert egy versenyen. Az anya meg a nagylánya pórázon vezette. Egyszercsak a kutya valamitől megijedt, megugrott, és egy kerítésből kiálló vaskampó a hasán mélyen felhasította a bőrét. A folytonossági hiány rongyosan szakadt, nagyon vérzett és szennyezett volt.
Ügyeletben voltam, elsősegélyként el kellett látnom. Kapott antibiotikum injekciót, tetanusz szérumot, és a kb. 25 cm hosszú, vérző sebet elláttam, majd a sebszéleket varratokkal egyesítettem.
Altatás után a kutyát a hátára fektettük, elöl a nagylány, hátul pedig a mama fogta a két lábát. Egyszercsak észrevettem, hogy az anyuka porcelánfehérré sápad, de mire megkérdeztem volna, hogy rosszul érzi-e magát, pillanatok alatt elengedte a kutya lábát és elvágódott. Elájult.
Be kellett szólni a feleségemnek, hogy hozzon kávét stb., majd amikor magához tért, mondta, hogy nem bírja a vért látni.
A továbbiakban a nejem segédkezett, míg rendbehoztam és szinte láthatatlanná tettem a vérző és a gazda számára nem éppen látványos képet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése