2009. december 20., vasárnap

Beleolvastam

1956. BICSÉRD

Szeptember elsején kérésemre áthelyeztek Baranyába, Bicsérdre. Itt nem volt lakás, Naca néni, a házvezetőnőm a szuterénben lakott, én fent, egy szobában. A munkaterületemhez tartozott Kővágószőllős és Töttős is, meg a gazdag Aranyosgadány. Meg sem melegedtem, kitört a forradalom. Szerencsére még teljesen ismeretlen voltam, így semmiféle megmozdulásban nem vettem részt.
Rövid bicsérdi élményem, hogy itt végeztem először sertésen császármetszést - és sikeresen! Ez akkortájt még komoly szakmai teljesítménynek számított.

1958. BELVÁRDGYULA

Jól jártam, mert Bontó Árpád kollégám (...) átkerült Siklósra, így kaptam kinevezést Belvárdgyulára, ahol 7 község szolgálatát láttam el.
Egy állatorvoscsoporttal tanulmányútra mentem az NDK-ba. Elég jól beszéltem németül, és Erfurtban összebarátkoztam egy agrármérnökkel, aki közben képviselő is volt. Max Hünnigernek hívták. Meghívtam Belvárdgyulára 2 hétre. Igen jól érezte magát a német községeim svábjai között. Egyik alkalommal Schőnberger Vilmos nagygazda meghívta a szőlőjébe "pinceszerre". Erős volt neki a magyar paprika, utána 2 napig nagyon panaszkodott a gyomrára - meg a magyar paprikára... Pedig ott bátran és repetázva fogyasztotta.
A barátom kieszközölt nekem egy állatorvosi állást Erfurtban, azonban én az utolsó percben lemondtam. Azóta is bánom a szamárságomat.
Közel voltam Pécshez, gyakran meglátogattam a szüleimet, családomat, én azonban kényelmes városi állást akartam: megpályáztam a pécsi Mesterséges Termékenyítő Állomáson megüresedett laborvezetői állást.

1961 PÉCS

A M. T. Á. állományában, ahol a Laboratóriumot vezettem, naponta jártam ki Békáspusztára. Itt vettük a spermát, majd mélyhűtöttük és expediáltuk a baranyai tehenészetekbe. Kényelmes de nagyon egyhangú munka volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése