2010. augusztus 18., szerda

Perzsia VI/1b

Perzsiában jártunk (VI/1b)
(Folytatás)




A XVII. században épült az Ali Kapu palota, a tér egyik ékessége: az uralkodó palotája.





A Zeneterem a palotában.





Egész napos barangolás után ideje, hogy visszatérjünk a szállodánkba. Úgy látszik, szívesen fogadnak még az éppen csókolódzó papagájok is a szobánk feljárójánál.
Itt egy kis incidens ért. Több hölgy is olyan fehér muszlim uniformisban volt mint a nejem. Hátulról teljesen egyformának látszottak. Összetévesztve őket tehát egy másik nő után mentem fel az emeletre két hatalmas kofferral, és csak amikor kinyitotta az ajtót, akkor derült ki, hogy nem a feleségem után és nem is a mi szobánkba jöttem. Indulás vissza a két nagy bőrönddel, vissza le a földszintre, ahol viszont nem találtam a hitvesem, mert ő meg engem keresett. Lett is belőle egy kis ribillió. Ezt a mini affért csak azért meséltem el, mert ez a mindent beburkoló muszlim öltözet sokszor megtéveszthetővé tette a honleányainkat.
Tanulság: a muszlim ruha netán "feleségcserére" is alkalmas?





A szálló kertje olyan csodálatos volt, mint az Ezeregyéjszaka meséiben. Tarka virágok, csodálatos, bódító virágillat. Könnyed heverészés. Ilyen pihenő alkalmatosságok, "kerevetek" sorjázták egymást, és várták a nagyszerű környezetben a pihenni vágyó vándort. Otthon nyugágyak szolgálják a pihenést, itt pedig puha szőnyegekkel bélelt, párnás "ketrecekben" lehet sziesztázni.
A hatalmas étkezdében svédasztal szolgálta az egész napos "hajsza" után megéhezett vendégsereget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése