2012. május 8., kedd

Kenya III

"KENYÁBAN A HALAK FEJET HŰTŐ KALAP"
A tengerpart utcája




Nap mint nap órákon át sétáltunk a tengerparton, ahol gyümölcsárus bódécskák és faragványárusok kínálták a portékáikat. Szórakoztató és egzotikus volt számunkra látni őket.





Ez a gyülekezet ugyan micsoda? Megtudtuk, hogy ez egy búvárkiképző csoport. Gyakori ünnepi szórakozás a búvárkodás errefelé, nem kerül sok pénzbe - gyakorlatilag ingyen van.





Nagy tetszéssel fürkésztük a faragványokat. Amint megláttak bennünket, azonnal ránk tapadtak a legmodernebb kenyai divat szerint öltözött kofák, erőszakosan kínálgatták a kiállított darabokat.





Mi történik? Kókuszdióra alkudozom! Minden nap vásároltam egyet ennél az árusnál, s mint rendszeres vevőnek, az árból jócskán engedett.





Íme egy jellemző kenyai tengerparti gyümölcsáruház. Ilyen alkalmi bódékból, kalyibákból kínálták főként a kókuszdiót és a mangót.





Az erős napsütés miatt az itteni divat szerint levelekből font kalapot kényszerültem vásárolni. A mustra a kirakatba volt állítva, ahol díszpropellerként forgatta a tengerparti szellő.





Szebbnél szebb fából faragott figurákat is lehetett kapni. Persze az alapár duplája annak, amire alkudni kellett. Olyan mutatósak voltak, hogy nem volt könnyű választani belőlük.





Összebarátkoztam egy kenyai atyafival, és ezek után csak nála vásároltunk. Ízlésünk szerint megrendeltük, amit szerettünk volna, ő pedig 2 nap múlva hozta a kialkudott árért. Ő is jól járt, és mi is elégedettek voltunk.





A fehér homok és a zizegő pálmafák mellett a tengerpart elmaradhatatlan hozzátartozói a beach boyok. Helyi túreszervezők, az árusok közvetítői és csencselők, akiktől nagyon óvtak a hotel biztonsági őrei. Egyik alkalommal megfogtam egy kiakasztott kalapot. Sokalltam az árát, ezért visszatettem a helyére. Az árus utánam szaladt és nagy botrányt csapva követelte a pénzt (a fejfedőért, amit nem hoztam el tőle). Hiába bizonygattam, hogy visszaraktam az áruját. Amikor mondtam, hogy hívom a hotel biztonsági szolgálatát, akkor elhallgatott és váratlanul eliramodott.





A fényképezésért itt is kell adni baksist, tevegelni azonban semmi kedvem nem volt.





Persze én tényleg szerettem volna egy kalapot, végül is egy másik árusnál jobb áron és kedvesebb kiszolgálás mellett sikerült vennem. Eredeti kenyai: növényi levelekből kézzel készült, és ma már emlék dísztárgyként a falra van akasztva!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése